PROGRAM EXPERT WORKSHOP PJK BESOUT 1

    Bertempat di Balairaya Felda Gunung Besout 1, satu Program Expert Workshop anjuran Pusat JalurLebar Komuniti Felda Gunung Besout 1 dengan kerjasama Packet 1 (P1) dan Warisan Global Sdn Bhd telah berlangsung pada 10 April 2011 bermula pada jam 2.30 petang hingga 5.30 petang. Antara objektif program ini dijalankan adalah untuk menggalakkan penggunaan ICT secara efektif dalam aktiviti harian, meningkatkan literasi ICT di kalangan kumpulan sasaran dan juga untuk merapatkan dan mengekalkan hubungan antara PJK dengan masyarakat setempat.




     Program telah dihadiri oleh golongan belia dan ahli-ahli Gabungan Persatuan Wanita (GPW).  Puan Shajaratul bt Ismail telah dijemput khas bagi menjayakan program ini.  Beliau merupakan seorang pakar dalam bidang seni hiasan dan Andaman dan telah berkecimpung dalam bidang ini selama 7 tahun.  Beliau sering mengendalikan perkahwinan VIP dan sering mendapat liputan media yang meluas.  Hasil kerjayanya telah dipamerkan di dalam majalah Pengantin, Nona dan sebagainya.

Para Peserta Sedang Tekun Membuat Rangka Bunga Dip

     Sewaktu program ini dijalankan, peserta telah diajar teknik menghasilkan bunga dip.  Peserta diberikan bahan-bahan dan dengan tunjuk ajar pakar dan hasil kreativiti sendiri, peserta berjaya menyiapkan bunga dip. Selain itu juga, pihak penganjur telah menjemput Cik Norfaridah bt Zainuddin, selaku wakil usahawan dalam bidang andaman dan hantaran utuk sama-sama berkongsi pengalaman dan kemahiran beliau.

Bunga Dip Yang Telah Siap
                                                         
     Secara keseluruhan, semua peserta sangat berpuas hati dengan program ini.  Semua peserta berasa teruja kerana ini merupakan pertama kali mereka dijemput ke program seperti ini.  Di harap, program seperti ini dapat dijalankan pada masa akan datang.  Pihak PJK sedang merancang program terbaru yang akan dijalankan bersama komuniti dan semoga program seperti ini akan sentiasa mendapat sambutan dan sokongan dari semua pihak.